Fra venstre Knud Sønderby LLI (bronze), Lars Madsen LLI (guld) og Henning Christensen Randers Krolf 83 (sølv). Privatfoto

Fra venstre Knud Sønderby LLI (bronze), Lars Madsen LLI (guld) og Henning Christensen Randers Krolf 83 (sølv). Privatfoto

ForneLivslang Idræt - Skanderborg fik to mand kvalificeret til DM

Lars Madsen blev midtjysk mester efter omspil

I lørdags afholdt Dansk Arbejder Idrætsforbund (DAI) Region Midtjyllands individuelle mesterskab i krolf i Karup med 92 tilmeldte deltagere, heraf 9 fra Livslang Idræt - Skanderborg (LLI).

Deltagerne skulle hver spille 3 x 12 huller.

Ugentlig træning og spil på de både kurvede og skrå hjemmebaner i Skanderborg kom spillerne fra LLI til gode, idet Knud Sønderby vandt bronze med 86 slag og Lars Madsen vandt Regionsmesterskabet med 83 salg. Guldet kom dog først i hus efter spændende omspil til 3 huller med 7 slag mod 8. Dagens podiepladser gav samtidig adgang til Danmarks Idrætsforbund’s (DIF) officielle individuelle Danmarksmesterskaber i Krolf, der afholdes 28. september i Hjørring.

I foråret og hen over sommeren har 4 hold fra LLI deltaget i regionens puljekampe, der afsluttes med et holdmesterskab. 2 hold fra LLI har her spillet sig frem til puljevinderfinalen, der afholdes i Aulum 7. september. Her vil yderligere spillere kunne kvalificere sig til det individuelle DM, mens de fire bedste hold kvalificerer sig til DM.

Publiceret 22 August 2019 16:00

Debat:

At tænke sig - Nørregade som stillegade…

debat Jeg har tidligere skrevet og dokumenteret, at vejarbejdet på Adelgade fra Mindet op til Kulturtorvet, hvor man valgte at spærre Mindet til og fra Banegårdsvej i en måneds tid, hvilket så heldigvis varede to måneder at komme til byen af denne gade.

Der var blandt andet på Ladegårdsbakken og ind på Nørregade tydelig skiltning, som beskriver situationen, og på Nørregade var ligeledes skilte om, at der er spærret ved Mindet og ligeledes henvisningskilte med alternative veje ned til byen.

Alligevel blev der mange gange oplevet, at faktisk mange bilister kører helt igennem Nørregade, for så overraskende at møde afspærring til Banegårdsvej.

Hvorfor - trods klar og tydelig skiltning - fortsætter man?

Siger man til sig selv, at det nok kun gælder for de andre bilister og ikke lige mig, og går den, så går den… eller er det en 'aprilsnar'?

Nogle gange blev de frustreret holdende i nogle minutter og må så sande, at de må vende om igen på Mindet.

At tænke sig - en ellers stærkt trafikeret Nørregade som stillegade - og nu efter et par måneder igen er åbnet, som den blevet den foretrukne vej ned mod byen (det tager faktisk mindre tid at køre op til krydset ved Banegården og køre ad Banegårdsvej).

Det ville være mere end velkomment for de, som alligevel vælger at køre til og i særdeleshed fra byen med højere hastighed end det tilladte, at det som en permanent løsning som på den 'Nye Adelgade' bliver etableret en eller anden trafikdæmpende foranstaltning for at få de meget høje hastigheder (vel nok omkring 80-100 km/t) og støj sat ned fra Mindet mod Ladegårdsbakken.

Den 'Nye Adelgade' med røde og hvide markeringer, om man nu syntes om det eller ej, er måske ikke det ”smukkeste”, men er da for hulen efter mine snart 50 år som lokal beboer noget af det bedste, der sket i lang tid, og det ser det markant flot ud.

Jeg oplever, at der efterfølgende er sket en ny holdning om at parkere i højre side på Nørregade, som åbenbart skiltningsmæssigt ikke tidligere er set mod Ladegårdsbakken (kan én parkere der, så må alle parkere der, trods de trafikgener det giver.

Hjertelig tillykke cyklister i en mere sikker kommune.