Turistchef i Visit Skanderborg, Marianne Purup er en af initiativtagerne til det nye turistsamarbejde OutdoorDenmark. Arkivfoto

Turistchef i Visit Skanderborg, Marianne Purup er en af initiativtagerne til det nye turistsamarbejde OutdoorDenmark. Arkivfoto

Skanderborg med i nyt turist-samarbejde

De mange naturhungrende danskere og udlændinge bliver nu præsenteret for en helt ny turismedestination i Jylland - fem turistdestinationer går sammen i nyt jysk samarbejde.

OutdoorDenmark er navnet på den nye satsning, som fem jyske destinationer - heriblandt VisitSkanderborg - nu søsætter for at tiltrække endnu flere naturglade gæster til Jylland.
 
De fem destinationer er foruden Skanderborg Kommune Jammerbugt, Rebild, Viborg og Silkeborg kommuner. De mener, der er brug for en samlet fortælling om de fantastiske oplevelser, som naturen tilbyder, og derfor er det naturligt at flere destinationer samarbejder om at trække gæster til.
 
Sammen repræsenterer de fem kommuner de vildeste og mest varierede naturområder og dermed også de allerbedste rammer i Danmark for outdoor-oplevelser.
 
”Vi ønsker at fremstå som en fælles destination over for vores fælles målgrupper. Afstandene i Jylland er ikke noget at regne, så vi ønsker at styrke os i en overskuelig geografi, og vi tror på at det vil gavne turisterhvervet i de fem destinationer”, fortæller en af initiativtagerne Marianne Purup, turistchef i VisitSkanderborg.
 
Samarbejdet har i første omgang fokus på mountainbiking, da de fem destinationer tilsammen også repræsenterer de bedste mountainbike-spor i Danmark. Samtidig har virksomheder på tværs af OutdoorDenmark udviklet et nyt oplevelsesprodukt til mountainbikerne.
 
OutdoorDenmark skal med tiden udvikle sig med samlende fortællinger om både vandring, trailløb og løb, kano og kajak, golf og cykling. Fokus ligger på koblingen mellem aktiviteter i naturen, events og alle de kommercielle tilbud, som virksomhederne udbyder, og forventningen er, at der bliver mange flere samarbejder i OutdoorDenmark i fremtiden, der kan stille de naturhungrende gæsters sult på oplevelser. 
 
”Vi har med etablering af OutdoorDenmark valgt at understøtte virksomhedernes samarbejde, og når vi opererer på flere planer med fokus på de samme målgrupper, så forventer vi selvfølgelig også at der kommer flere gæster og at der kan tjenes penge. Det er virksomhedernes servicetilbud som add-on til naturoplevelsen, der er fuldstændig afgørende for, at der kan tjenes penge på naturen,” siger Marianne Purup
 
Læs mere på www.outdoordenmark.com
 
-bo

null

Publiceret 04 May 2017 10:15