BoligPortal ansætter ny CMO fra egne rækker

Peter Vestergaard Kristensen fra Skanderborg er ny marketingchef hos BoligPortal.

Artiklens øverste billede
Pressefoto

37-årige Peter Vestergaard Kristensen fra Skanderborg skal fremover stå i spidsen for marketingarbejdet hos lejeboligplatformen BoligPortal.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Peter Vestergaard Kristensen kom til virksomheden i 2019 og steg siden i graderne til Head of Digital Marketing i 2020 og nu til Chief Marketing Officer (CMO) med det øverste ansvar for marketingafdelingen og 10 medarbejdere under sig.

BoligPortal tilbyder landets største udvalg af lejeboliger og matcher over 100.000 boliger med lejere hvert år. Den nye CMO ser frem til arbejdet med at tage markedsføringen af BoligPortal til næste niveau gennem dataudnyttelse.

»Jeg overtager en marketingafdeling i topform, men vi ser potentiale for at nå ud til endnu flere. Det gælder både boligsøgende danskere og udlejere, som vi de seneste år har målrettet en lang række nye produkter til såsom vores digitale lejekontrakter og flyttesyn. Vi bringer stor værdi til begge målgrupper, og jo flere der benytter sig af vores services, desto bedre datagrundlag har vi at give tilbage til udlejerne og ejendomsbranchen. Marketing er en af nøglerne til det,« siger Peter Vestergaard Kristensen.

De vigtigste opgaver for Peter Vestergaard Kristensen bliver at bevare og udbygge positionen som den markedsledende platform for danskere, der søger en lejebolig. Samtidig får han en central rolle i brandingen af BoligPortal som en fullservice lejeboligplatform med tjenester målrettet udlejere.

BoligPortal satser på egne talenter

Tidligere har Peter Vestergaard Kristensen arbejdet som rådgiver hos Web2Media – et job, der har givet ham erfaring med de fleste digitale kanaler. Derudover har han en fortid hos både Ebay, Bilbasen og Cult i forskellige stillinger inden for marketing.

Adm. direktør i BoligPortal Anders Hyldborg glæder sig over, at det fremover er Peter Vestergaard Kristensen, der har det overordnede ansvar for marketingarbejdet.

»Peter kender BoligPortal indgående, og han er et bevis på, at vi satser på at løfte egne talenter til ledende roller. Han besidder en tårnhøj faglighed og kan få vores inhouse team i afdelingen til at yde det optimale. Derfor er jeg også utrolig glad for, at han nu har det øverste ansvar for vores marketingaktiviteterne,« siger Anders Hyldborg.

Peter Vestergaard Kristensen er uddannet Cand.merc. i Marketing fra Aarhus Universitet. Privat er han gift og har to børn.

kfp

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.