Midttrafik byder velkommen tilbage til kunderne

Der er dog stadig krav om mundbind ved ind- og udstigning og når du står op.

Artiklens øverste billede
1. august var det slut med en række restriktioner i den kollektive trafik. Pressefoto

1. august var det slut med en række restriktioner i den kollektive trafik. Midttrafik kan igen medtage det antal passagerer, der er plads til i bus, tog og letbane – og kunderne kan sætte sig på alle sæder. Krav om mundbind ved ind- og udstigning og når man står op, er gældende til 1. september. Midttrafik fortsætter med tryghedsskabende tiltag som ekstra rengøring og udluftning, uddeling af håndsprit og digitale hjælpemidler.

Midttrafik er klar til at modtage kunderne, når de vender tilbage efter sommerferien. Dørene åbner sig for alle de kunder, der er plads til. Alle sæder står klar til benyttelse. Kunderne skal dog fortsat bruge mundbind ved ind- og udstigning og når de står op i bus, tog eller letbane. Ekstra rengøring og udluftning, gode råd om adfærd skal sammen med en række digitale hjælpemidler gøre det trygt at rejse med Midttrafik.

»Vi oplever allerede nu et stort spænd i tryghedsfornemmelsen hos vores kunder. Mange kunder er vaccinerede og slet ikke nervøse, mens andre føler sig utrygge ved den nære kontakt, der kan opstå i kollektiv trafik. Vi følger og formidler selvfølgelig Sundhedsstyrelsen seks generelle råd, men gør også selv en ekstra indsats for at få kunderne til at føle sig trygge,« fortæller Mette Julbo, vicedirektør hos Midttrafik.

Hun fortsætter:

»Midttrafik kan stå for det basale som rengøring, udluftning og digitale hjælpemidler, der kan hjælpe kunderne med berøringsfri betaling og med at undgå overfyldte busser, men det er i mange tilfælde andre kunders adfærd, der er afgørende for den enkelte kundes opfattelse af tryghed.«

Midttrafik opfordrer på kraftigste til, at kunderne overholder kravet om mundbind ved ind- og udstigning, og hvis man står op.

Tryghed er et fælles ansvar

Med kampagnen ’Sammen – gør vi rejsen tryg’ ønsker Midttrafik at gøre opmærksom på, at kunderne trygt kan rejse med kollektiv trafik, og at tryghed er et fælles ansvar mellem Midttrafik, den enkelte kunde og kunderne imellem.

cns

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen