Foråret var en barsk tid for mange, også i Mit Hjerterum, men opbakningen fra trofaste kunder var stor.

Foråret var en barsk tid for mange, også i Mit Hjerterum, men opbakningen fra trofaste kunder var stor. "Folk blev nok klar over, at hvis de vil have lokale butikker i morgen, så skal de huske at handle i dem i dag," konstaterer Lone Löwenstein (tv), der dengang tog initiativ til Skanderborg Citys charmesang til kunderne med der underskønne omkvæd ' Så'n nogen som os har brug for noget støtte, og den støtte havde vi tænkt skulle være jer' som ugeBladet har skrevet om tidligere

Dronning for en stund i Mit Hjerterum

I Mit Hjerterum har stylecoach Lone Löwenstein øje for det, der får en kvinde til at stråle

Af
Grethe Bo

På Adelgade i Skanderborg faldt alle brikkerne på plads i Lone Löwensteins personlige puslespil, da hun åbnede butikken Mit Hjerterum. Her går glæden og lysten til at klæde kvinder på, så deres fortrin overstråler det, de er mindre begejstrede for, op i en højere enhed med service, nærvær, lune og en stemningsfyldt butik.

Vi bestemmer selv, hvilket signal, vi vil sende, og tøjet er en del af dit visitkort. Det første indtryk er ikke alt, men det betyder alligevel utrolig meget.

Og det kan kvinderne, der besøger butikken, mærke.

"I Mit Hjerterum er betjeningen helt i top." "Lone er god til at rykke dine grænser, hvad angår mode." "Du føler dig velkommen med det sammen." "Lone er altid smilende, glad og meget passioneret." "Kort og godt, her er du dronning for en stund." "Lone er bare s.... dygtig", og kan sit håndværk til perfektion."

Nærvær og høj faglighed

Og sådan kunne vi blive ved, for Mit hjerterum har en stor fanskare, der har indstillet butikken.

"Jeg tror vores DNA er den her kombination af godt humør, nærvær og god stemning og så det, at vi faktisk har noget faglighed og sætter en ære i god service og samtidig har evnen til at se den enkelte kunde, som hun er," forklarer Lone, der åbnede sin første butik i 2003, og i dag er hun indehaver af fire styks. Men Mit Hjerterum er hendes hjertebarn.

Vi har jo allesammen noget, vi ikke er tilfredse med, men det vigtigste er at fokusere på det, vi er glade for ved os selv. Det, der fremhæver vores personlighed

"Vi elsker at betjene og være der for vore kunder. At se og fremhæve deres fortin og styrke deres selvværd. Det er jo det, der handler om. Folk ser ofte kun det, de er kede af. Vores fornemmeste opgave er at hjælpe dem med at fremhæve deres fortin. Vi har jo allesammen noget, vi ikke er tilfredse med, men det vigtigste er at fokusere på det, vi er glade for ved os selv. Det, der fremhæver vores personlighed," understreger Lone, der er uddannet style coach og tager ud og laver garderobetjek på bestilling.

Professionel styling

"Den viden, jeg har om, hvordan man hjælper kunder med at blive stylet rigtigt, den har jeg givet videre til mit personale, så de er klædt godt på, så at sige, til at give kunderne den bedst mulige vejledning," forklarer hun og tilføjer:

"Det er det, vi kan i Mit Hjerterum. Mode og trends er meget godt, men tøjet skal først og fremmest afspejle en kvindes personlighed."

Stemningen i butikken tiltrækker kvinder i alle aldre. Her kommer døtre med deres mødre og omvendt.

"Nu om stunder har tøj ingen alder. Vi bestemmer selv, hvilket signal, vi vil sende, og tøjet er en del af dit visitkort. Det første indtryk er ikke alt, men det betyder alligevel utrolig meget."

For Lone er de mange faste kunder nærmeste blevet en slags udvidet familie.

"Det er dejligt at opleve, når kunder kommer igen og igen og også anbefaler butikken til andre. Det bekræfter mig i, at oplevelsen af at have fået en god betjening er supervigtig. Og det, jeg allerhelst vil give mine kunder, er at se sig selv med nye øjne - og blive glad og stråle."

Svesken bag disken

  • Mit Hjerterum er nomineret til titlen som Svesken bag Disken 2020
  • Sammen med fotograf Per Bille har Ugebladet valgt 12 nominerede ud, der alle har det til fælles, at de med god service, glad og imødekommende betjening og fantastisk atmosfære får deres kunder til at vende tilbage igen og igen.
  • De nominerede præsenteres i UgeBladet frem til og med uge 50.
  • Fra 9.-16. december kan du stemme på din favorit. Vinderen offentliggøres 23. december.
  • Årets Svesken bag disken præmieres med en julekurv til en værdi af 500 kr. og en halvsides annonce i UgeBladet samt online annoncering på UgeBladets hjemmeside.

Publiceret 05 November 2020 19:30