I Danmark vil serviceopgaverne stadig blive varetaget af Door Systems egne montører, mens man i udlandet tilknytter servicepartnere. Pressefoto

I Danmark vil serviceopgaverne stadig blive varetaget af Door Systems egne montører, mens man i udlandet tilknytter servicepartnere. Pressefoto

Hørning-virksomhed i stor aftale med Danish Crown

Door System fra Hørning skal stå for service og reparation på 45 fabrikker i ind- og udland i foreløbig de næste tre år

hørning Door System og Danish Crown har indgået en omfattende aftale om service og reparation af døre og porte på alle Danish Crown- og Tulip-fabrikker i Danmark, Sverige, England og Tyskland.

Aftalen gælder i første omgang i tre år og omfatter p.t. 45 fabrikker - hvor konsekvenserne af Danish Crowns salg af engelske Tulip Limited endnu ikke kendes.

"Jeg er stolt over, at virksomheden efter 21 år nu har fået en størrelse og organisation, som er i stand til at indgå en aftale med et af verdens største slagterier," siger ejer og direktør Preben Søndergaard i en pressemeddelelse fra Door System, der holder til i Hørning.

Door System har gennem de sidste mange år haft et tæt samarbejde med Danish Crown omkring dør- og portløsninger, herunder brandløsninger, hvor Danish Crown stiller store krav til sine leverandører. Brandløsninger er et område, hvor Door System har brugt mange ressourcer på at sikre den nødvendige dokumentation og certificering, og er med helt fremme, når det gælder om at overholde de europæiske standarder.

Egne montører i Danmark

I Danmark varetages serviceopgaverne af Door Systems egne montører, mens der til de udenlandske opgaver som noget nyt anvendes servicepartnere. Servicepartnerne er udvalgt af Door System, som står som garant for, at Danish Crown får den kvalitet, de efterspørger, og som er grundlaget for aftalen.

Door System har allerede sikret sig aftaler med Door System Sweden i Sverige og Anglia Door Systems i England.

Til at styre alle de nye serviceopgaver og servicepartnere har Door System udviklet et nyt onlinesystem til håndtering af kommunikationen mellem de enkelte fabrikker, Door System og servicepartnerne. Systemet giver mulighed for at følge serviceopgaverne tæt.

"Vi tror på, at servicepartner-konceptet kan bane vejen for yderligere eksport, som også er et vigtigt strategisk sigtepunkt for os," fortæller salgschef Søren Rahbek i pressemeddelelsen fra Door System.

Voksende serviceafdeling

Door Systems aktiviteter inden for serviceområdet er vokset markant de seneste år, og i den danske afdeling har man udvidet servicestaben markant.

"Vi ser aftalen som en naturlig udvikling af vores serviceafdeling, som i dag er landsdækkende. Der er ingen tvivl om, at når aftalen er fuldt implementeret, så har vi skabt en platform, der gør os i stand til at løse nye store opgaver, både i Danmark og i de europæiske markeder, hvor vi er repræsenteret," siger service- og montagechef Brian Ankjær Jakobsen i pressemeddelelsen.

jesl

Publiceret 15 September 2019 11:30