V. Løwener polstrer virksomheden

Virksomheden har solgt den sidste del af ejendomsporteføljen

Handels- og ingeniørvirksomheden V. Løwener har solgt sin logistik- og servicevirksomhed i Skanderborg og fortsætter nu som lejer. Det sker efter sammen "sales and lease bach"-princip som ved salget af virksomhedens tidligeree ejendom i Glostrup.

Ejendommen er solgt for et tocifret millionbeløb og dermed er virksomhedens strategi om at frigøre kapital til vækst godt på vej, forklarer Niels Barfod Jakobsen, der er administrerende direktør og ejer af V. Løwener A/S.

"I ti år har jeg haft ejendommen i Skanderborg, mens jeg havde den i Glostrup i 15 år. Salget frigør midler til at polstre virksomheden yderligere, da vi kan bruge noget af overskuddet fra salget til nye fremtidige investeringer til gavn for virksomheden – i stedet for at have værdien stående i mursten,” siger Niels Barfod Jakobsen.

Salget af begge ejendomme er håndteret af EDC Erhverv Poul Erik Bechs koncernkundeafdeling i København.

"Vi er glade for at have hjulpet V. Løwener med at realisere deres strategi om at overgå til at leje bygningerne," fortæller Kenneth Hauge Jakobsen, der er erhvervskonsulent i EDC Erhverv Poul Erik Bech i København.

V. Løwener A/S har eksisteret siden 1889 og er kendt for industri-, proces- og værkstedsteknik samt entreprenørmateriel.

De forhandler og servicerer tekniske produkter, maskiner og løsninger til industrien, entreprenører, auto- og transportbranchen samt den offentlige sektor i Danmark og nabolandene.

Publiceret 24 August 2019 08:00

Debat:

At tænke sig - Nørregade som stillegade…

debat Jeg har tidligere skrevet og dokumenteret, at vejarbejdet på Adelgade fra Mindet op til Kulturtorvet, hvor man valgte at spærre Mindet til og fra Banegårdsvej i en måneds tid, hvilket så heldigvis varede to måneder at komme til byen af denne gade.

Der var blandt andet på Ladegårdsbakken og ind på Nørregade tydelig skiltning, som beskriver situationen, og på Nørregade var ligeledes skilte om, at der er spærret ved Mindet og ligeledes henvisningskilte med alternative veje ned til byen.

Alligevel blev der mange gange oplevet, at faktisk mange bilister kører helt igennem Nørregade, for så overraskende at møde afspærring til Banegårdsvej.

Hvorfor - trods klar og tydelig skiltning - fortsætter man?

Siger man til sig selv, at det nok kun gælder for de andre bilister og ikke lige mig, og går den, så går den… eller er det en 'aprilsnar'?

Nogle gange blev de frustreret holdende i nogle minutter og må så sande, at de må vende om igen på Mindet.

At tænke sig - en ellers stærkt trafikeret Nørregade som stillegade - og nu efter et par måneder igen er åbnet, som den blevet den foretrukne vej ned mod byen (det tager faktisk mindre tid at køre op til krydset ved Banegården og køre ad Banegårdsvej).

Det ville være mere end velkomment for de, som alligevel vælger at køre til og i særdeleshed fra byen med højere hastighed end det tilladte, at det som en permanent løsning som på den 'Nye Adelgade' bliver etableret en eller anden trafikdæmpende foranstaltning for at få de meget høje hastigheder (vel nok omkring 80-100 km/t) og støj sat ned fra Mindet mod Ladegårdsbakken.

Den 'Nye Adelgade' med røde og hvide markeringer, om man nu syntes om det eller ej, er måske ikke det ”smukkeste”, men er da for hulen efter mine snart 50 år som lokal beboer noget af det bedste, der sket i lang tid, og det ser det markant flot ud.

Jeg oplever, at der efterfølgende er sket en ny holdning om at parkere i højre side på Nørregade, som åbenbart skiltningsmæssigt ikke tidligere er set mod Ladegårdsbakken (kan én parkere der, så må alle parkere der, trods de trafikgener det giver.

Hjertelig tillykke cyklister i en mere sikker kommune.