Samarbejdet mellem Skanderborg Bryghus og Outdoorfestivalen i Ry sker på et tidspunkt, hvor både bryghuset og festivalen ekspanderer.

Samarbejdet mellem Skanderborg Bryghus og Outdoorfestivalen i Ry sker på et tidspunkt, hvor både bryghuset og festivalen ekspanderer.

Bryghuset bag ny outdoor-øl:

Isfuglen går på vingerne med lav alkoholprocent

Skanderborg Bryghus bliver hovedleverandør til Outdoorfestivalen i Ry og står bag ny signaturøl til festivalen

Outdoor Skanderborg Bryghus og Outdoorfestivalen i Ry har kigget hinanden dybt i øjnene og er blevet enige om i fællesskab at producere en signaturøl med en lav alkoholprocent på 2.0, der passer til festivalens familie og sundhedsprofil.

Siden starten for fire år siden har Outdoorfestivalen haft den lille isfugl som sit logo, og den kommer nu også til at pryde sin egen øl, der får navnet Isfuglen.

Ekspansionsplaner

"Vi ønsker at være med til at udvikle Outdoorfestivalen i Ry, der kommer til at stå stærkt i samarbejdet med os som en vigtig strategisk indsats i bryggeriets ekspansions-planer," forklarer brygmester Lars Kromand fra Skanderborg Bryghus.

"Med samarbejdet manifesterer vi vores nye kapacitet, der netop gør os i stand til at være hovedleverandør for festivalen."

Outdoorfestivalen er også begejstrede for det nye samarbejde.

"Lige i vores ånd"

"Vi sætter stor pris på det lokale samarbejde og at Skanderborg Bryghus udvikler lavprocent-øllen Isfuglen er lige i vores ånd," lyder det fra Uffe Thorup, der er baransvarlig på Outdoorfestivalen.

Det nye samarbejde bliver synlig på årets festival med den forfriskende lav-procent-øl ISFUGLEN og et bredt udvalg af Skanderborg Bryghus’ kendte kvalitetsøl.

Outdoorfestivalen i Ry finder sted i Pinsen fra 7.-9. juni og forventes at trække mere end 10.000 gæster.

-bo

Publiceret 05 April 2019 10:00