Kamstrup har ansat 54-årige Camilla Wolff som chef for lederudvikling. Pressefoto

Kamstrup har ansat 54-årige Camilla Wolff som chef for lederudvikling. Pressefoto

Kamstrup sætter turbo på udvikling af sine ledere

Ledere hos teknologikoncernen i Stilling sætter fokus på strategisk udvikling af sine ledere

Skanderborg Teknologivirksomheden Kamstrup skruer op for lederudvikling på strategisk niveau for at styrke firmaets udvikling. Lederudvikling skal endnu mere i fokus i hele organisationen i den østjyske virksomhed, der er blandt verdens førende leverandører af intelligente løsninger til vand- og energimåling, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Derfor har Kamstrup i en nyoprettet stilling ansat 54-årige Camilla Wolff som chef for lederudvikling. Netop lederudvikling indgår som et grundlæggende initiativ i strategien hos Kamstrups ledelse med administrerende direktør Kim Lehmann i spidsen.

Stor vækst

Kamstrup, der i fjor omsatte for 2,3 milliarder kroner og har mere end 1.500 ansatte verden over, er vokset hastigt de seneste år. Både i salg af målere, etablering af flere salgskontorer rundt om i verden, innovation samt ansættelse af mange nye medarbejdere. Alene i det seneste regnskabsår, 2018, kom der mere end 150 nye ansatte til i koncernen.

”Ledelse og dygtige ledere betyder, at vi kan tiltrække og fastholde de bedste kompetencer, som er afgørende for, at vi kan nå vores ambition om at sikre rent vand og energi til et maksimalt antal mennesker i verden. Derudover kræver vores fokus på flere partnerskaber mere af vores ledelse, og derfor prioriterer vi nu at opbygge lederudvikling internt i organisationen”, udtaler vice president HR Michael Stubbe.

Camilla Wolff er tiltrådt som head of leadership development. Hun er uddannet cand.mag. fra Aarhus Universitet og har omfattende erfaring med forretnings- og ledelsesudvikling gennem arbejde med både små og mellemstore, danske virksomheder samt store, internationale koncerner.

Kapp

Publiceret 23 August 2019 09:00

Debat:

At tænke sig - Nørregade som stillegade…

debat Jeg har tidligere skrevet og dokumenteret, at vejarbejdet på Adelgade fra Mindet op til Kulturtorvet, hvor man valgte at spærre Mindet til og fra Banegårdsvej i en måneds tid, hvilket så heldigvis varede to måneder at komme til byen af denne gade.

Der var blandt andet på Ladegårdsbakken og ind på Nørregade tydelig skiltning, som beskriver situationen, og på Nørregade var ligeledes skilte om, at der er spærret ved Mindet og ligeledes henvisningskilte med alternative veje ned til byen.

Alligevel blev der mange gange oplevet, at faktisk mange bilister kører helt igennem Nørregade, for så overraskende at møde afspærring til Banegårdsvej.

Hvorfor - trods klar og tydelig skiltning - fortsætter man?

Siger man til sig selv, at det nok kun gælder for de andre bilister og ikke lige mig, og går den, så går den… eller er det en 'aprilsnar'?

Nogle gange blev de frustreret holdende i nogle minutter og må så sande, at de må vende om igen på Mindet.

At tænke sig - en ellers stærkt trafikeret Nørregade som stillegade - og nu efter et par måneder igen er åbnet, som den blevet den foretrukne vej ned mod byen (det tager faktisk mindre tid at køre op til krydset ved Banegården og køre ad Banegårdsvej).

Det ville være mere end velkomment for de, som alligevel vælger at køre til og i særdeleshed fra byen med højere hastighed end det tilladte, at det som en permanent løsning som på den 'Nye Adelgade' bliver etableret en eller anden trafikdæmpende foranstaltning for at få de meget høje hastigheder (vel nok omkring 80-100 km/t) og støj sat ned fra Mindet mod Ladegårdsbakken.

Den 'Nye Adelgade' med røde og hvide markeringer, om man nu syntes om det eller ej, er måske ikke det ”smukkeste”, men er da for hulen efter mine snart 50 år som lokal beboer noget af det bedste, der sket i lang tid, og det ser det markant flot ud.

Jeg oplever, at der efterfølgende er sket en ny holdning om at parkere i højre side på Nørregade, som åbenbart skiltningsmæssigt ikke tidligere er set mod Ladegårdsbakken (kan én parkere der, så må alle parkere der, trods de trafikgener det giver.

Hjertelig tillykke cyklister i en mere sikker kommune.