Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg fortryder besøget hver gang

Cityforeningen opfordrer til, at man lægger sin handel i Skanderborg. Meget prisværdigt og forståeligt.

Jeg ved ikke, om man også informerer/instruerer forretningerne om adfærd overfor kunderne? Der er altid to aktører i denne sag. 

Megen detailhandel lægges samme sted som man foretager sine dagligvare indkøb. Vi har i Skanderborg et stort udvalg af supermarkeder og dagligvarebutikker. Disse burde være en katalysator til at fremme den øvrige handel.

Jeg har ikke frekventeret dem alle, men kan for en enkelt sige, at jeg hver gang fortryder besøget. Forretningen er medlem af en større landsdækkende kæde og burde ellers være i besiddelse af nødvendige kompetencer. Hylderne ligner ofte noget, som kan henføres til Østtyskland før 1989, og brud på regler om prismærkning er nok næppe det, der forstyrrer bestyrerens nattesøvn. At jeg alligevel bruger denne forretning ind i mellem skyldes kun for at minimere nødvendige omkostninger til at foretage små indkøb i lignende i de omliggende lokaliteter. 

Valget af produkter - både i bredden og dybden - i forretningerne vil altid være individuelt begrundet. 

Antallet af både forretninger med beklædning, isenkram mv. og mere serviceorienterede forretninger synes at bekræfte dette. Der er plads til mange opfattelser. 

Når private telefonsamtaler prioriteres højere end kundebetjening, har jeg ikke bare hurtigt - men meget hurtigt - forladt den pågældende forretning.

Men når private telefonsamtaler prioriteres højere end kundebetjening, har jeg ikke bare hurtigt - men meget hurtigt - forladt den pågældende forretning. At gå glip af en enkelt handel er nok ikke det afgørende, men de afledte virkninger af, at der videregives en uheldig oplevelse er nok mere fatalt.

Godt orkestreret af kommunens opfattelse af, hvordan man indretter en hoved handelsgade (læs ødelægger) kan man meget nemt forstå, hvis kunderne finder andre alternativer. At kommunen så der ud over, i min opfattelse, overtræder lovgivningen omkring reglerne for fartdæmpning synes nok bare som en parentes. 

Som tilflytter til Skanderborg i 1978 er mit økonomiske bidrag til handelen i Skanderborg sikkert beskedent. Lidt fra eller til gør nok ingen virkning. Men både nuværende og ikke mindst fremtidig adfærd overfor hele den potentielle kundekreds kan givetvis have en indvirkning. 

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.