Jeg fortryder besøget hver gang
Cityforeningen opfordrer til, at man lægger sin handel i Skanderborg. Meget prisværdigt og forståeligt.
Jeg ved ikke, om man også informerer/instruerer forretningerne om adfærd overfor kunderne? Der er altid to aktører i denne sag.
Megen detailhandel lægges samme sted som man foretager sine dagligvare indkøb. Vi har i Skanderborg et stort udvalg af supermarkeder og dagligvarebutikker. Disse burde være en katalysator til at fremme den øvrige handel.
Jeg har ikke frekventeret dem alle, men kan for en enkelt sige, at jeg hver gang fortryder besøget. Forretningen er medlem af en større landsdækkende kæde og burde ellers være i besiddelse af nødvendige kompetencer. Hylderne ligner ofte noget, som kan henføres til Østtyskland før 1989, og brud på regler om prismærkning er nok næppe det, der forstyrrer bestyrerens nattesøvn. At jeg alligevel bruger denne forretning ind i mellem skyldes kun for at minimere nødvendige omkostninger til at foretage små indkøb i lignende i de omliggende lokaliteter.
Valget af produkter - både i bredden og dybden - i forretningerne vil altid være individuelt begrundet.
Antallet af både forretninger med beklædning, isenkram mv. og mere serviceorienterede forretninger synes at bekræfte dette. Der er plads til mange opfattelser.
Når private telefonsamtaler prioriteres højere end kundebetjening, har jeg ikke bare hurtigt - men meget hurtigt - forladt den pågældende forretning.
Men når private telefonsamtaler prioriteres højere end kundebetjening, har jeg ikke bare hurtigt - men meget hurtigt - forladt den pågældende forretning. At gå glip af en enkelt handel er nok ikke det afgørende, men de afledte virkninger af, at der videregives en uheldig oplevelse er nok mere fatalt.
Godt orkestreret af kommunens opfattelse af, hvordan man indretter en hoved handelsgade (læs ødelægger) kan man meget nemt forstå, hvis kunderne finder andre alternativer. At kommunen så der ud over, i min opfattelse, overtræder lovgivningen omkring reglerne for fartdæmpning synes nok bare som en parentes.
Som tilflytter til Skanderborg i 1978 er mit økonomiske bidrag til handelen i Skanderborg sikkert beskedent. Lidt fra eller til gør nok ingen virkning. Men både nuværende og ikke mindst fremtidig adfærd overfor hele den potentielle kundekreds kan givetvis have en indvirkning.