Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Svar til Hanne Stender: »Du er på afveje«

Artiklens øverste billede
Steffen G. Møller. Arkivfoto

Når man bygger en virkelighed på fantasier og alternative virkeligheder.

Når Hanne Stander Damkjær forsøger at bilde læserne ind, at højrefløjen »Dehumaniserer mennesker med mørk hud og muslimsk tro«, så er hun på afveje og spreder falske nyheder. Det er jo over halvdelen af Danmark, der stemmer på disse partier, Hanne nævner.

Når Hanne skriver ”mørk hud” får hun faktisk dermed gjort halvdelen af Danmark til racister ved at drage sammenligninger mellem islamisme og hudfarve – som i bund og grund ikke har noget med hinanden at gøre. Danmark er et af de mindst racistiske lande i verden, og alligevel forsøger hun at udskamme danskerne.

Derefter forsøger Hanne at drage en parallel mellem den muslimske tro (religionen) og islam (ideologien). Og igen beskylder Hanne DF og danskerne for fremmedhad….. hvor hun nu nok skulle have skrevet »had til totalitære politiske ideologier« – her mener jeg ideologier som nazisme, islamisme og kommunisme, som er totalitære politiske ideologier. Hanne har ikke forstået, at islamisme er det diametrale modsatte af, hvad hun forsøger at prædike?

Har Hanne ikke forstået, at hendes støtte til islam er det samme som at lukke slangen ind i paradis? Jeg kunne anbefale Hanne at læse en bog eller to om emnet ”islam”.

Jeg kan personligt anbefale ”Farvel til islamismen” af Ahmed Akkari, som er tidligere islamist. Denne bog drejer sig om den totalitære politiske ideologi, islam og hvordan islam er i vesten for at erobre og omvende….. og om mennesker som Hanne Stender, mennesker som er godtroende og nægter at indse, at de er taget ved næsen og forsøger at udskamme resten af verdenen for deres egne fejl.

Jeg kunne godt tænke mig, at der kommer ordentlighed ind i disse diskussioner om indvandrere, som bringer islam med sig. Hanne Stender Damkjær spreder falske nyheder og beskylder det halve Danmark for racisme og fremmedhad – om det er bevidst eller bare mangel på indsigt er mig uvist.

Vil du hver dag modtage de væsentligste nyheder fra Skanderborg direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis Uge-Bladets nyhedsbrev - klik her, indtast din mailadresse, find Uge-Bladet på listen og tryk tilmeld.
d

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.