Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Hvorfor må vi kun køre 50 km. i timen her?

Artiklens øverste billede
I følge debattøren er det rent guf for fotovognen, at bilisterne skal holde sig indenfor hastighedsgrænsen på 50 km. i timen på Højvangsvej helt ud til enden. Arkivfoto

Kære Skanderborg Kommune

Er der nogle kloge hoveder, der kan fortælle mig, hvorfor der på Højvangsvej kun må køres 50 km. i timen?

Det er jo også rent guf for fotovognen, som ofte er på besøg, for det er svært at holde de 50 km i timen

Mikael Enevoldsen

Jeg er flere gange daglig trafikant på vejen og forstår ikke, at man efter Højvangens Torv skal snige sig helt ud i enden med denne søvnfremkaldende hastighed.

Der er ikke fortov. Der er ikke cykelsti. Der er ikke gadelys. kan der så være tale om bymæssig bebyggelse? Jeg forstår det ikke.

Det er jo også rent guf for fotovognen, som ofte er på besøg, for det er svært at holde de 50 km i timen.

Sammenligner man med omfartsvejen med cykelsti og fortov fra Dirksen-krydset og op til Låsbyvej, må man køre 60 km i timen. På Frueringvej fra Fælleden og videre ud er hastighedsbegrænsningen 60 km. i timen. Og på Oddervej er det 60 km. i timen. Hvor er logikken?

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen