Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Lokale interesser skal sikres – også i Vrold

Det er vigtigt, at vi bevarer grønne områder og muligheder for fritids-og sportsaktiviteter i vores lokalområder. Det gælder også i Vrold.

Artiklens øverste billede
Birte M. Andersen. Pressefoto

De aktuelle planer om udstykning af de gamle boldbaner omkring klubhuset i Vrold må og skal tage hensyn til de lokale ønsker om at bevare et forsamlingssted, grønne kiler og petanque bane. Det er afgørende, at man har lokale udfoldelsesmuligheder. Det kan sagtens passes ind i et projekt med seniorboliger, fælleshus og fællesfaciliteter, så områdets smukke beliggenhed tilgodeser alle interesser.

Jeg bragte hele dette spørgsmål op på udvalgsmødet i byrådets udvalg vedrørende Kultur, Sundhed og Beskæftigelse i sidste uge.

Selvom der naturligvis skulle argumenteres, er jeg glad for, at det lykkedes at få udvalgets tilslutning til disse vigtige principper. Samtidig fik jeg lovning på, at en egentlig sagsfremstilling kommer til behandling på udvalgets møde til december. Det er jeg glad for.

Med samarbejde, sund fornuft og visioner skal det nok lykkes at få skabt et grønt og rekreativt miljø, der tilgodeser de forskellige lokale interesser i Vrold.

Jeg håber at kunne blive ved med at arbejde – også for denne vigtige sag.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen