Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Har flygtningepolitik noget med byrådsvalget af gøre?

Svaret er ja. Når man som kandidat stiller op for et parti, så står man på mål for alle de dele af partiets politik, som man ikke aktivt kæmper for at få ændret.

Artiklens øverste billede
"Hvem skal man stemme på, hvis man er forfærdet over hjemsendelse af syriske flygtninge," spørger Helle Asmild. Arkivfoto

Partierne har ikke ét sæt værdier til lokalvalgene og et andet til folketinget. Som vælger sætter man ikke kun kryds ved en kandidat, men også ved et parti, hvis politik man derved tilkendegiver sin støtte til.

Hvem skal jeg stemme på, når jeg er rystet over inddragelsen af nogle af vores syriske medborgeres opholdstilladelse? Ingen syrer kan vende tilbage, for Assad betragter enhver flygtning som en landsforræder.

Helle Asmild

Hvem skal jeg stemme på, når jeg er rystet over inddragelsen af nogle af vores syriske medborgeres opholdstilladelse? Ingen syrer kan vende tilbage, for Assad betragter enhver flygtning som en landsforræder.

At de skal hjælpe med at genopbygge deres land er ren utopi, og de udviste sidder uhjælpeligt fast i vores udrejsecentre på ubestemt tid. Det er en bevidst nedbrydning af uskyldige menneskers psykiske helbred, som jeg skal betale for over skatten!

Er det virkelig mit Danmark? Værdipolitik starter i det meget nære – dybt inde i os selv. Dens afledte konsekvenser kan også være foruroligende nære – hvilken skæbne går vores medmennesker i møde?

På Facebookgruppen ”Politik Skanderborg Kommune” har flere kandidater meldt deres holdning ud. Det er jeg glad for. Jeg regner med, at de, der har erklæret sig uenige i den førte politik, også vil arbejde for at få den ændret, og ikke mindst: At de vil kæmpe for at redde de af kommunens borgere, der måtte blive de næste ofre.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen