Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Kødfrie dage nej tak

Artiklens øverste billede
Malene G. Møller (DF)

Der har været en del snak omhandlende indførsel af kødfrie dage i forskellige institutioner.

Jeg personligt syntes ikke, at kommunen skal ikke indføre to kødfrie dage om ugen. Er der nok interesserede i det, kunne det måske være en mulighed, at der hver dag blev tilbudt både en ret med og en ret uden kød, så folk selv kunne vælge. Og med en kødfri ret tænker jeg ikke bare en salat men noget på niveau med retten med kød i. Så hvis der for eksempel serveres lasagne en dag, så kan der laves en med og en uden kød. Igen – hvis der er nok, der altså har ønske og planer om at spise den kødfrie mad. For madspild er ikke ønskværdigt.

Jeg mener ikke, at vi skal tvinge nogen til at spise vegetarisk eller vegansk, ligesom jeg heller ikke mener, at vi skal tvinge nogen til at spise kød. Det er et personligt valg.

Jeg mener ikke, at vi skal tvinge nogen til at spise vegetarisk eller vegansk, ligesom jeg heller ikke mener, at vi skal tvinge nogen til at spise kød. Det er et personligt valg.

Jeg er med på, at der er nogle miljømæssige udfordringer, men jeg tror på, at vi kan gøre noget ved dem på en anden måde, hvilket jeg ved, der forskes i. Det kigges blandt andet på om der kan gøres noget teknologisk og der udvikles foder, der skulle mindske mængde af metan, som dyrene lukker ud.

Lad os finde nogle geniale løsninger, der ikke involverer at bestemme over, hvad naboen spiser eller at rykke ud med indsatsstyrken, hvis det dufter at bacon lidt for mange dage om ugen inde ved familien Hansen.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen