Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»Din racist«

Artiklens øverste billede
Steffen G. Møller. Pressefoto.

»Tak for tilråbet… og nej, jeg er ikke racist.« En dag jeg delte flyers ud blev jeg kaldt ”racist” af en ung mand som gik forbi.

Jeg spurgte ham om, hvorfor han troede jeg var racist? »Du hader jo muslimer.« Suk! Skulle jeg gå ind i diskussionen med, at muslimer ikke var en race? Eller skulle jeg fortælle ham, at jeg har et problem med Islam som ideologi og ikke den enkelte muslim? Jeg nåede aldrig så langt, så var han gået videre.

Til andre som har en fastlås idé om, at jeg eller andre kandidater fra Dansk Folkeparti er en flok racister – så er det tiden til, at revurdere dette synspunkt.

Det væsentligste synspunkt i denne snak er nok forståelsen af Islam, som ideologi.

Der er en del mennesker som tror og mener at Islam er en religion af kærlighed. Der er to ting som er mere eller mindre forkerte i den sætning. Islam er primært en ideologi og næst en religion, så er kærligheden ikke rettet på andre end rettroende muslimer – alle andre ideologier, religioner og kulturer skal bekæmpes, ydmyges og udryddes.

Det er målet for ideologisk Islam. Islam er en totalitær politisk ideologi. Det betyder også at Islam skal sidesættes med andre totalitære ideologier – her kan jeg nævne fascisme, nazisme og kommunisme.

Danmark er et frit land med mange fremragende fællesværdier og en sund kultur som rækker mange hundrede år tilbage i tiden. Ideologisk Islam står diametral modsætning til det at være dansk og frihedselskende. 

Totalitære ideologier er ideologier som ikke tillader andre ideologier og gør aktivt noget for at udrydde andre ideologier, kulturer, religioner og i nogle tilfælde racer.

Det skal så nævnes, at det ikke er alle muslimer som går ind for totalitær politisk islam – Så kommer vi til spørgsmålet om jeg ”hader” alle muslimer – her må jeg svare, Nej det gør jeg naturligvis ikke.

Når det er sagt er det min overbevisning, at den totalitær politiske ideologi, Islam som er importeret igennem de seneste 50 år skal stoppes og sendes retur til, hvor den kommer fra.

Danmark er et frit land med mange fremragende fællesværdier og en sund kultur som rækker mange hundrede år tilbage i tiden. Ideologisk Islam står diametral modsætning til det at være dansk og frihedselskende.

Danmark og danskheden er unik og findes ingen andre steder end i Danmark, og det skal vi ikke lade gå fortabt ved, at lade en så ekstrem ideologi sætte dagsordenen.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen