Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

En gang til for DF: V støtter ikke Solcelleparken ved Thorsminde

Artiklens øverste billede
Claus Bloch (V) er medlem af Skanderborg Byråd og stiller op til kommunalvalget til november. Arkivfoto

Endnu engang for DF.

Mit svar på Daniel Holm og Poul Johansens seneste indlæg ”fej for egen dør” er, at jeg ikke efterlyser eller angriber Dansk Folkeparties stillingtagen til Solceller. Den kender jeg, og vi er enige på flere punkter.

Når Daniel Holm hævder i sit tidligere læserbrev, at undertegnede ”tromler hen over de lokale protester”, så må det bero på, at han tydeligvis ikke har fulgt med i debatten. 

Claus Bloch, byrådsmedlem V

Men når Daniel Holm hævder i sit tidligere læserbrev, at undertegnede ”tromler hen over de lokale protester”, så må det bero på, at han tydeligvis ikke har fulgt med i debatten.

Til orientering kan jeg oplyse, at havde det ikke været for undertegnede og Venstres Økonomiudvalgs medlemmer, var processen ikke blevet udskudt på juni mødet i økonomiudvalget. Venstre argumenterede for en udskydelse af processen og vandt genhør hos hele økonomiudvalget, også hos Dansk folkeparti. Tak for det.

Konsekvensen, såfremt processen ikke var blevet udskudt, er, at planarbejdet allerede ville have været igangsat nu og projektmager ville kunne tilslutte deres solceller til november næste år. Jeg efterlyser netop ikke en stillingtagen fra DF, men spørger: ”hvor var Dansk Folkeparti?” Underforstået, hvem tog initiativet til udsættelsen af processen?

Endnu engang for DF gentager jeg Venstres holdning for Thorsminde projektet, som fremkom særdeles tydeligt og klart på det velbesøgte borgermøde ved Thorsminde. Her proklamerede Venstres borgmesterkandidat Jens Szabo øverst fra to europaller, at Venstre ikke kan støtte Solcelleparken ved Thorsminde.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Del artiklen