Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Rema 1000 i Låsby

Artiklens øverste billede
Det skal ikke være op til politikerne, men de frie markedskræfter, om der skal en Rema1000 til Låsby, mener debattøren. Foto: Søren Vendelbo

Debatten går i øjeblikket højt, omkring Rema 1000 i Låsby. Jeg mener ikke, at det er op til byråd eller andre, om der skal en Rema til Låsby. Det må være op til de frie markedskræfter.

Hvad der derimod er op til byrådet og byens borgere, er selve placeringen. Jeg mener, at placeringen af et butiksområde på Ole Rømers Vej ved udkørslen til Gl. Århusvej er en dårlig ide af flere årsager.

Der vil blive trafikmæssige udfordringer med udkørsel, busstop, manglende fortov mm. Der vil komme øget trafik i området og på en vej, der samtidig er adgangsvej for lastbiler til et industriområde. Grunden virker for lille til både tankanlæg, restaurant og butik. Kaosset omkring Rema 1000 på Vroldvej i Skanderborg skræmmer.

Byrådet ønsker et butiksområde placeret i Låsby med plads til flere butikker. Det er der ikke umiddelbart mulighed for på Ole Rømers vej. Jeg kunne godt tænke mig et område, hvor der på sigt var plads til yderligere et par dagligvarebutikker. Måske kunne Jem og Fix og lignende butikker også finde en placering i Låsby attraktiv?

Jeg foreslår, at der etableres et egentligt butiksområde ved den nordlige rundkørsel mod Hammel eller i området mellem motorvejen og Gl. Århusvej. Placeres området ved rundkørslen, kommer det tæt på den nye udstykning i Langvadbakker. Placeres den ved motorvejen opnås en stor synlighed.

At Rema 1000 har købt grund på Ole Rømers vej skal ikke påvirke byrådets beslutning. Det er Remas problem og ikke byrådets.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen