Også i år åbnede Ry Outdoor med et stort løb for elever fra en række skoler i lokalområdet. Arkivfoto: Bollerup

Også i år åbnede Ry Outdoor med et stort løb for elever fra en række skoler i lokalområdet. Arkivfoto: Bollerup

Ry Outdoor satser på 20.000 deltagere i 2022

Outdoor-festivalen er klar med et forretningskoncept

Af
Jørgen Bollerup Hansen

Ry Outdoor, der i år for første gang modtog et kommunalt tilskud - i alt 150.000 kr. - har fremsendt et fremadrettet forretningskoncept til politikerne i byrådets Kulturudvalg, der illustrerer festivalens udvikling, karakter og ambition.

Og ambitionen er klar: Målet er en festival med cirka 20.000 deltagere i år 2022.

I løbet af de fire år, festivalen har eksisteret, vurderer festivalen, at konceptet er blevet skarpere og programmet bedre, og der er nu oprettet en outdoorforening for at styrke festivalen. Foreningen skal samtidig være med til at realisere visionen i lokalområdet om endnu flere outdooraktiviteter hele året rundt.

Festivalen havde i år 10 teamledere og 160 frivillige. Mens der bag festivalen er en styregruppe med forskellige ressourcepersoner. Desuden har festivalen fået et advisoryboard, der bidrager med strategisk sparring og netværk.

Målet er at skabe en stor tilbagevendende event hver år, der tiltrækker deltagere fra både ind- og udland. Missionen er at inspirere tilsundhed og trivsel gennem bevægelse i uderummet og skabe balance og bæredygtighed mellem natur, dyr og mennesker - og skabe et outdoormekka med tilgængelighed for alle.

Publiceret 11 July 2018 11:45

SENESTE TV