Debat:

Vi må ikke glemme at 'brande' Skanderborg kommune

Martin Frausing-Poulsen, Kjeld Jensen og John Haarup Laursen, byrådsmedlemmer (DF)

Branding Himmelbjerget, Ejer Bavnehøj, Smuk fest, Sølund festivalen og Skanderborgs ligaherre i håndbold er navne som rigtig mange danskere kan nikkende genkendende til og er med sætter Skanderborg på Danmarks kortet.

I Dansk Folkeparti mener vi, at byrådet i Skanderborg, bør have større fokus på at 'brande' kommunen, for en bedre branding kan være med til at få flere virksomheder og borgere til kommunen, og ikke at glemme at det også vil få flere turister til at gøre stop hos os, så Skanderborg ikke bare er en kommune man køre igennem.

Kommunens ”fyrtårne” er med til at skabe flere arbejdspladser, og give en øget indtjening til kommunens virksomheder og ikke at forglemme, at det også vil give flere penge i kommunens pengekasse.

I vore nabokommuner, Silkeborg og Horsens har man fokus på ”branding” og måske kunne vi lære lidt af dem. En rapport fra Rambøll i 2009 fortæller at Smuk Fest giver en meromsætning på 42 millioner kr. i kommunen og brandingværdien ligger på ca. 350 millioner kr. tal man nok bør tænke lidt over.

Vi behøver ikke at opfinde nye store begivenheder, som Smuk Fest, men vi bør, som kommune tænke os lidt mere om, når vi siger nej til at støtte op om arrangementer der er med til at 'brande', vi bør, som byråd støtte op om de initiativer der bliver taget til glæde og gavn for vores kommune.

Publiceret 14 August 2019 16:00